
apr
04
LED pæren

mar
10
Nyhed fra LE KLINT

apr
03
Ny webshop
Eksklusiv lampekæde tilbyder nu også sine kunder at handle på nettet
Tre ud af fire danskere, der er i markedet efter designervarer, ønsker at handle i en fysisk butik fremfor på nettet. Det viser en undersøgelse, som den eksklusive kæde af belysningsbutikker, LYSPUNKT, har fået udarbejdet af MEC.
Det får dog ikke LYSPUNKT til at ryste på hånden i forhold til, at kæden nu etablerer en stor webshop for designerlamper som led i en storstilet onlinestrategi, fortæller Sandra Büchel, kædechef i LYSPUNKT.
- Det handler naturligvis om at være på forkant med forbrugernes ønsker. Og selvom størstedelen af vores kunder fortsat foretrækker at handle eksklusive designervarer i fysiske butikker, så har vi også en formodning om, at andelen af kunder, der ønsker at handle på nettet, vil være stigende de kommende år. Vi mener derfor, at det er det helt rigtige tidspunkt at lancere en stor webshop netop nu, siger Sandra Büchel.
Skal inspirere online
Den nye webshop bliver integreret i det inspirationsunivers, som LYSPUNKT har bygget op på nettet, siden kæden etableredes i Danmark i oktober sidste år, fortæller Sandra Büchel.
- Vores eksistensberettigelse ligger i, at vores medarbejdere har dyb forståelse for kundernes behov og formår at yde en rådgivning, der lever op til de eksklusive varer, vi handler med. Butikkerne har stor viden produkternes ophav, designerne bag og fordelene og ulemperne ved forskellige designs i forskellige brugssituationer. Alt det skinner igennem, når man træder ind i vores butikker, og når kunderne møder os ansigt-til-ansigt – udfordringen er, at vi også skal have den passion til at skinne igennem online, siger hun.
- Derfor bliver webshoppen en integreret del af det designunivers, vi har skabt online. Vores tilstedeværelse online handler først og fremmest om at inspirere designelskere – og med webshoppen imødekommer vi så kundernes stigende ønske om kunne gennemføre en handel hjemmefra sofaen, siger Sandra Büchel.
Lokalt salg på nettet
Når man som kædebutik etablerer sig på nettet, så kan der naturligvis opstå usikkerhed blandt de fysiske butikker om, hvorvidt de pludselig er i konkurrence med webshoppen.
I LYSPUNKT har man løst den udfordring ved, at online-kunderne i praksis handler med en af de fysiske butikker.
- Webshoppen er sat sådan op, at det som udgangspunkt er den butik, der ligger nærmest modtageradressen, der forestår salget. Kunden kan dog også vælge en anden butik, hvis man hellere vil det. På den måde kan vi også understøtte relationen til den lokale butik via webshoppen, siger Sandra Büchel.
Udover den nye webshop, der åbner den 28. marts, består LYSPUNKT af 18 fysiske butikker.
Yderligere oplysninger
Sandra Büchel, kædechef i LYSPUNKT, tlf.: 4034 2764 eller sbc@lyspunkt.dk