Er der noget, du er i tvivl om?

Så kontakt os på telefon 70 20 11 13
eller send os en mail på
salg@lyspunkt.dk

Generelle oplysninger

Virksomhedens juridiske navn: LYSPUNKT.DK

CVR nr.: 28886047

Adresse: Niels Bohrs Vej 33 B, Stilling, 8660 Skanderborg

E-mail adresse: salg@lyspunkt.dk

Telefonnummer: 70 20 11 13

Etableringsår: 2005

 

1. Registrering af dine persondata

Når du køber din første vare hos lyspunkt.dk, bliver du registreret som bruger på siden. Vi registrerer flg. personlige oplysninger: navn, adresse, telefonnummer og e-mail.

 

Personoplysninger registreres med det formål at kunne levere varen til dig samt senere at give dig mulighed for selv at følge dine køb hos lyspunkt.dk.

 

Personoplysningerne registreres hos lyspunkt.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

 

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.

 

Direktøren og den dataansvarlige for lyspunkt.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

 

Den dataansvarlige på lyspunkt.dk er Klaus Ingerslev-Olesen

 

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

 

 

Dine oplysninger vil ikke blive videregivet til tredjemand, og du har altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen, ligesom du selv har ret til indsigt i samtlige oplysninger, vi har registreret om dig. Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mailadresse. Dog kan udvalgte oplysninger blive delt med Trustpilot (e-mail og navn) og Post Nord ved pakkeforsendelse (navn, adresse, e-mail og telefonnr.) med henblik på at gøre vores service bedre.

 

Henvendelser i forbindelse med din brugerregistrering og persondataloven bedes rettet til 70 20 11 13 eller ved at sende os en mail på salg@lyspunkt.dk.

 

2. Bekræftelse af ordren

Når du har afgivet en bestilling hos lyspunkt.dk, vil vores system automatisk sende dig en mail, hvoraf det fremgår, hvilke produkter, du har bestilt. Vi anbefaler, at du gemmer eller udskriver mailen. Du vil ud over den første kvittering senere modtage en leveringsbekræftelse og faktura på mail.

3. Hvis du vil annullere en ordre

Ordrer, der endnu ikke er afsendt fra lyspunkt.dk, kan annulleres ved at kontakte kundeservice på salg@lyspunkt.dk eller på telefonnummer 70 20 11 13.

 

Er varerne allerede afsendt af lyspunkt.dk, har du mulighed for at benytte din 14 dages fortrydelsesret. Se nærmere under punkt 8.

 

Hvis du nægter modtagelse af en vare, er det vigtigt, at du samtidig giver kundeservice besked, så vi kan følge op på dette og sikre, at du får refunderet dine penge.

4. Priser

Alle priser er i danske kroner og inklusive 25 % moms, med mindre andet er angivet. Priserne gælder kun for ordrer til levering i Danmark på brofaste eller landfaste øer og omfatter derfor ikke Grønland og Færøerne. Levering til ikke-brofaste øer kan arrangeres mod et tillæg på DKK 499,00. Bornholm er dog undtaget herfra, da vores leverende samarbejdspartnere er bosiddende her. Kontakt salg@lyspunkt.dk for yderligere information. Der må påregnes en ekstra leveringsdag for leveringer til ikke-brofaste øer.

 

Alle vores priser er dagspriser og opdateres løbende.

 

5. Betaling

Betaling for bestilte varer kan ske online ved brug af følgende betalingskort: Dankort/VISA-Dankort, Mastercard, Maestro, VISA Electron, American Express, JCB og eDankort.

 

6. Levering og montering

Nedenfor vises de enkelte ydelser med priser.

 

 

 

Serviceydelse

 

Pris kroner

Afhentning i butik 

0,-

Levering ordre under 500,- 

69,-

Levering ordre over 499,- 

0,-

Forgæves kørsel (genlevering) 

399,-

 

 

 

Når du bestiller varer hos lyspunkt.dk, skal du vælge, om du vil have varen leveret, eller om du selv vil afhente den i en af vores butikker.  

 

Levering sker med Post Nord, GLS eller anden fragtleverandør.

 

Leveringstiden er 1-7 dage, og vi leverer i Danmark.

 

Hvis du ønsker selv at afhente varen, har du ligeledes mulighed for at vælge, hvilken butik du ønsker at afhente varen i.

 

Ved levering anbefaler vi, at emballagen kontrolleres grundigt, så eventuelle fragtskader opdages allerede ved levering. Hvis varens emballage er skadet ved modtagelse, anbefaler vi, at du noterer dette på fragtbrevet, når du kvitterer for modtagelsen. Du bør nægte modtagelse af varen, såfremt selve varen er tydeligt skadet ved levering. Herefter bedes du omgående kontakte kundeservice på salg@lyspunkt.dk eller på tlf. 70 20 11 13.

 

Opdager du, at varen er skadet ved modtagelse, eller hvis du ved åbning opdager skjulte skader på varen (hvor der ikke har været synlige tegn på emballagen), så bedes du kontakte kundeservice på salg@lyspunkt.dk eller på tlf. 70 20 11 13 hurtigst muligt og inden for rimelig tid. Vi anbefaler, at der reklameres over skjulte skader, som opdages efter udpakning, senest førstkommende hverdag kl. 12:00, da dette letter bevisbyrden over for transportøren væsentligt. 

 

For at dokumentere skadens omfang bedes du være behjælpelig med at tage billeder af både varen og emballagen. Ligeledes bør al emballage gemmes som dokumentation for, at der har været en transportskade eller en skjult skade.

 

Når vi modtager din reklamation, kontakter vi dig inden for 24 timer for at aftale det videre forløb. Vi bestræber os på at behandle alle retmæssige reklamationer inden for 14 dage. Se i øvrigt afsnit 9 om reklamationer. Ved skader/mangler må produktet ALDRIG tages i brug, før vi har truffet en afgørelse om, hvordan reklamationen løses. Her bedes du kontakte kundeservice på salg@lyspunkt.dk.

Varen må stilles

Hvis du ønsker det, kan det aftales, at varen stilles uden kvittering. Dette vil i så fald være på eget ansvar ved tyveri og evt. skader på produktet. Hvis dette ønskes, noteres det blot i kommentarfeltet i forbindelse med ordreafgivelsen.

Genlevering

Er du ikke hjemme, når fragtmanden kommer, tages varen/varerne med retur. Du skal herefter aftale en ny udkørsel igennem salg@lyspunkt.dk eller selv sørge for afhentning. Såfremt vi skal køre varen ud til dig igen, skal du selv afholde fragtomkostningerne på DKK 99 (små pakker) og DKK 399 (pallevarer).

 

Afhentning af varer ved lokal Lyspunkt butik

Du kan afhente dine varer hos en af vores butikker. Butikken kontakter dig pr. telefon, når varen er ankommet.

Ved afhentningen er det VIGTIGT, at du besigtiger varens stand, idet du ved overtagelse af produktet også overtager ansvaret for den videre transport samt eventuelle transportskader, der måtte konstateres ved hjemkomsten. Ved afhentningen kan der ikke garanteres hjælp til læsning.

Der må påregnes en leveringstid på 1-4 hverdage afhængig af det specifikke produkt. 

 

7. Reklamation

Vi følger naturligvis de gældende regler i henhold til købeloven.

 

Som forbruger har du to års reklamationsret fra den dag, du modtager din vare. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, få pengene tilbage eller et afslag i pris, alt afhængig af den konkrete situation.

 

Det er et krav, at du reklamerer inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget fejlen/manglen ved varen. Reklamerer du inden for to måneder efter, at fejlen/manglen er opdaget, anses reklamationen altid for rettidig.

 

Ønsker du at reklamere over en vare, bedes du kontakte kundeservice på salg@lyspunkt.dk og medsende en detaljeret fejlbeskrivelse samt billeder. Angiv venligst faktura- og/eller ordrenummer for købet af den vare, som reklamationen drejer sig om. Når vi har modtaget din reklamation, kontakter vi dig inden for 24 timer for at aftale det videre forløb. Vi bestræber os på at behandle alle retmæssige reklamationer inden for 14 dage.

 

Ved skader/mangler må produktet ALDRIG tages i brug, før vi har truffet en afgørelse om, hvordan reklamationen løses.

 

Ved returnering af en vare som følge af en reklamation betaler vi dine rimelige fragtomkostninger, såfremt skaden/manglen er dækket af reklamationsretten.

 

Du er selv ansvarlig for at returnere varen til vores lager eller en af vores butikker.

 

Vær opmærksom på følgende:

 

Før du kontakter os, kan det være en god idé at tjekke, at varen er korrekt tilsluttet. Du har to års reklamationsret for bl.a. fabrikations- og materialefejl. Skulle du opdage en fejl på din vare, er det vigtigt, at du reklamerer hurtigst muligt, da det ellers kan være svært at afgøre, om problemet skyldes en oprindelig fejl, der er dækket af købelovens reklamationsret, eller om fejlen skyldes slid eller forkert anvendelse.

 

Viser det sig, at der er en oprindelig fejl ved varen, kan du vælge at få den repareret eller ombyttet til et tilsvarende produkt. Vi har ret til at reparere varen, hvis det er uforholdsmæssigt dyrere for os at ombytte den, og vi i øvrigt kan udføre reparationen inden for rimelig tid.

 

Hvis det ikke lykkes for os at reparere fejlen første gang, kan vi i nogle tilfælde have ret til at forsøge at udbedre fejlen igen. Hvis det ikke kan lade sig gøre at udbedre fejlen inden for rimelig tid, har du krav på enten at få pengene tilbage, et afslag i prisen eller at få varen ombyttet til en vare, der minder om den oprindeligt indkøbte.

 

Hvis det viser sig, at du selv er skyld i fejlen, eller at der ingen fejl er på varen, vil vi opkræve et rimeligt gebyr for at undersøge varen. Det er dog en forudsætning, at du personligt har fået oplysning om gebyret og dets størrelse ved undersøgelsen.

 

Der gælder andre salgsbetingelser, når der er givet garanti. Er der en garanti, afhænger dine rettigheder af, hvad der står i garantien. Her skal garantigiver bevise, at en fejl ikke er omfattet af garantien, derfor kan vi normalt ikke kræve undersøgelsesgebyr, når der er givet garanti. Selvom der er en garanti, har du stadig dine rettigheder efter købeloven.

 

Hvornår bortfalder reklamationsretten?

 

Reklamationsretten bortfalder, hvis det beviseligt kan påvises, at du selv er skyld i manglen/fejlen. Det kan fx være, hvis du har brugt varen forkert, eller det kan bevises, at der er blevet foretaget uautoriseret reparation. Dernæst bortfalder reklamationsretten også, hvis serienummeret er fjernet, eller hvis varen har været tilsluttet forkert eller med ukorrekt spænding/strømart.

 

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage. Få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Varen sendes til:

Varen sendes til den aftalte adresse. Vi fremsender postlabel til indsendelse eller rekvirerer fragtmand til afhentning ved varer, der ikke kan håndteres af Post Nord.

 

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt.

 

 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

 

Har du spørgsmål til reklamationsretten eller andet vedrørende handel med lyspunkt.dk, kan du kontakte kundeservice på 70 20 11 13 eller salg@lyspunkt.dk

 

8. Fortrydelsesret

Hvis du vil annullere en ordre

Ordrer, der endnu ikke er afsendt fra lyspunkt.dk, kan annulleres ved at kontakte kundeservice på salg@lyspunkt.dk eller på telefonnummer 70 20 11 13.

 

Er varerne allerede afsendt af lyspunkt.dk, har du mulighed for at benytte din 14 dages fortrydelsesret.

 

Hvis du nægter modtagelse af en vare, er det vigtigt, at du samtidig giver kundeservice besked, så vi kan følge op på dette og sikre, at du får refunderet dine penge.

 

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på lyspunkt.dk.

 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

a) har modtaget din vare

b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives enten på salg@lyspunkt.dk eller 70 20 11 13. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Angiv venligst samtidig, om du selv ønsker at returnere varen, eller om vi skal sørge for afhentning af varen mod gebyr. Du bedes benytte vores standard fortrydelsesformular, som er vedhæftet din ordrebekræftelse eller som kan hentes her.

 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

 

Du har også mulighed for at aflevere varen i din lokale Lyspunkt butik. Husk i alle tilfælde at vedlægge en kopi af din faktura sammen med varen og gerne den udfyldte returformular.

 

I henhold til forbrugeraftaleloven skal køber selv bekoste eventuelle fragtomkostninger i forbindelse med returnering. Hvis vi skal sørge for afhentning af varen, vil fragtomkostningerne ved returnering beløbe sig til DKK 399,00 (pallevarer) og DKK 99,00 (små pakker). Drejer det sig om en pallevare, skal den stå i gadeplan, klar til afhentning. Er dette ikke tilfældet, kan der forekomme ekstra omkostninger til håndtering af varen (ud-/nedbæring – pris: DKK 199,00 pr. stk.)

 

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post eller fragtmand. Dette gør sig gældende for visse lamper.

 

Udgifterne for returnering af disse varetyper forventes højst at beløbe sig til ca. 899 DKK.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

 

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

 

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

 

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til den aftalte adresse, der kan variere afhængigt af produkttype. Vi oplyser indsendelsesadressen i en e-mail.

 

Returnerer du selv en vare, skal den altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.

 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

 

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen og den udfyldte fortrydelsesformular. Dette gøres for at sikre en hurtigere ekspedition.

 

Ved specielt fremstillede eller tilpassede varer beder vi kunden om accept til, at fortrydelsesretten bortfalder ved købet, idet tilpasningen påbegyndes straks derefter. I tilfælde hvor det gør sig gældende, vil du blive informeret om det inden endelig accept af ordren.

 

Såfremt du har spørgsmål til reklamationsretten eller andet vedrørende handel med lyspunkt.dk, kan du kontakte os på 70 20 11 13 eller salg@lyspunkt.dk

 

9. Forbehold og ansvarsfraskrivelse

lyspunkt.dk forbeholder sig retten til maksimalt at levere 3 stk. af den samme vare til hver adresse.

 

Ønskes der flere end 3 stk. af den samme vare, bedes du kontakte lyspunkt.dk på 70 20 11 13.

 

 10. Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til salg@lyspunkt.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Du kan klage til :

Center for Klageløsning i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Carl Jacobsens Vej 35

2500 Valby

Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

 

Lyspunkt niels bohrs vej 33B 8660 skanderborg telefon 7020 1113 salg@lyspunkt.dk

todo: loading, please wait